動画のテーマ
最近の動画では頻繁に「シラブル」を使った発音トレーニングをやっています。
手順としてはこんな感じのものです。
いつもの発音トレーニング手順
1. 文をシラブルに区切る
When/ I/ was/ twen/ty/ se/ven/ years/ old/,
2. シラブルを滑らかにつなぐ
/we nai wuz twen nee se vun nyeerz zald/
3. ストレスを置く
/we NAI wuz TWE nee SE vun NYEERZ ZALD/
こういった感じで積み上げていくことで、ストレスで拍を取って発音しても、細かい音も崩れないといった理想的な流れが作れるからです。
自分でシラブル分けが出来ない?
英語の発音というのは結局このシラブルの組み合わせによって出来ているわけです。
しかし動画のコメントでもこの「シラブル」を自分で区切ることが出来ない。といった感じのものも多く見られましたので、今回は私と一緒に「シラブル分け」の作業を一からやってみましょう。
「シラブル分け」の作業で使う例文を用意しました。TEDからの引用でこちらです。
When I was twenty seven years old, I left a very demanding job in management consulting for a job that was even more demanding: teaching.
I went to teach seventh graders math in the New York City public schools. And like any teacher, I made quizzes and tests. I gave out homework assignments. When the work came back, I calculated grades.
from TED by Angela Lee Duckworth
2. 単語をシラブルに区切る
3. シラブルをつなぐ
1. チャンクに区切る
When I was twenty seven years old,
I left a very demanding job
in management consulting
for a job
that was even more demanding:
teaching.
I went to teach seventh graders math
in the New York City public schools.
And like any teacher,
I made quizzes and tests.
I gave out homework assignments.
When the work came back,
I calculated grades.
2. 単語をシラブルに区切る
When I was twen ty se ven years old,
I left a ve ry de man ding job
in ma nage ment con sul ting
for a job
that was e ven more de man ding:
tea ching.
I went to teach se venth gra ders math
in the New York Ci ty pub lic schools.
And like a ny tea cher,
I made quiz zes and tests.
3. シラブルをつなぐ
When I was twen ty se ven years old,
/we nai wuz twe nee se vun neerz zald/
I left a ve ry de man ding job
/ai left duh ve ree de man ding jahb/
in ma nage ment con sul ting
/in ma nij ment kun sul ting/
for a job
/for ruh jahb/
that was e ven more de man ding:
/that wuz zee vun mor de man ding/
tea ching.
/tee ching/
I went to teach se venth gra ders math
/ai went tu teech se vunth grei ders math/
in the New York Ci ty pub lic schools.
/in the noo york si tee pub lik skools/
And like a ny tea cher,
/an lai ke nee tee cher/
I made quiz zes and tests.
/ai meid kwi zeez zan tests/
I gave out home work as sign ments.
/ai gei vaut houm werk kas sain ments/
When the work came back,
/wen the werk keim bak/
I cal cu la ted grades.
/ai kal kyu lei ded greidz/
Leave a Reply